Sektor małych i średnich przedsiębiorstw jest dosyć specyficzny. W wielu wypadkach firmy te są zbyt duże, aby stosować do nich procedury związane z mikroprzedsiębiorstwami. Z drugiej strony nie posiadają jeszcze zasobów, procedur i wypracowanych metod działań charakterystycznych dla dużych podmiotów. Prowadzi to często do problemów związanych z kwestiami prawnymi. Jakie problemy występują najczęściej? W niniejszym artykule postaramy się nieco nakreślić ten temat. Brak odpowiednich procedur Nieprzygotowana dokumentacja Reaktywne działania Brak osób odpowiedzialnych Nadmierne oszczędności Kwestie prawne w firmie to priorytet Brak odpowiednich procedur Szczególnie w przypadku dynamicznie rozrastających się firm, wiele działań realizowanych jest na bieżąco. Brakuje gotowych procedur, indywidualnych […]
Lato to czas, kiedy wiele firm zwalnia tempo. To również moment na chwilę zastanowienia, analizy sytuacji i podsumowanie półrocza. Wbrew pozorom, często jest to lepszy czas niż koniec roku, w którym zwyczajowo wiele transakcji domykanych jest jeszcze na ostatnią chwilę, pracownicy są już myślami przy organizacji świąt i kupowaniu prezentów, a czasu na przemyślaną analizę jest niewiele. Dobry moment na zmiany… w kwestiach prawnych Etap 1: Analiza aktualnych spraw Etap 2: Analiza aktualnych projektów Etap 3: Analiza opóźnień w płatnościach Etap 4: Analiza aktualnej opieki prawnej Etap 5: Punkt decyzyjny Etap 5.1: Zmiana podejścia – pomoc kancelarii prawnej Etap 5.2: […]
W środę obchodziliśmy Dzień Optymisty. Okazja ta skłoniła nas do podjęcia dość istotnego tematu w kwestii ogólnoprawnej – częstego problemu nadmiernego optymizmu i zakładania najlepszego i najszybszego rozwiązania w kwestiach prawnych. O ile w byciu optymistą nie ma oczywiście niczego złego, o tyle w prawie, realizm często jest znacznie lepszą drogą. Optymistyczne podejście jest czymś dobrym Jednak nie w przypadku kwestii prawnych Realizm sprawdzi się znacznie lepiej Realna analiza wielu możliwości Doświadczenie jest niezwykle istotne Konsekwencje nadmiernego optymizmu Odpowiednie przygotowanie, potem optymizm – nie odwrotnie Optymistyczne podejście jest czymś dobrym Optymizm jest często postrzegany jako klucz do szczęśliwego i spełnionego […]
Weksle stają się coraz bardziej popularną metodą zabezpieczenia wierzytelności. Sporych problemów nastręcza jednak rozróżnienie specyfiki poszczególnych rodzajów weksli. W niniejszym artykule postaramy się nieco przybliżyć ten temat. Zarówno pod kątem nazewnictwa, jak i różnic oraz zalet zastosowania poszczególnych rozwiązań z punktu widzenia windykacji. Zapraszamy do lektury. Czym jest weksel? Weksel własny Weksel trasowany Główne różnice Weksel in blanko Windykacja weksla Czym jest weksel? Weksel w uproszczeniu jest papierem wartościowym, który służy jako forma zabezpieczenia wierzytelności. Mamy do czynienia ze swoistą umową pomiędzy stronami, w której występuje zobowiązanie uregulowania określonej kwoty w wyznaczonym terminie. W przypadku braku zapłaty w określonym terminie, […]
W niniejszym artykule omówimy, czym jest monitoring płatności, dlaczego jest on tak istotny, jakie metody monitorowania można wdrożyć w firmie oraz jak optymalizować ten proces, aby stanowił on efektywny i możliwie zautomatyzowany element zarządzania finansami. Zapraszamy do lektury. Czym jest monitorowanie płatności? Monitoring płatności to pierwszy element windykacji W jaki sposób monitorować płatności? Rozwiązania automatyczne Rozwiązania półautomatyczne Rozwiązania typowo jednostkowe Ważna zasada windykacji Zapraszamy do kontaktu Czym jest monitorowanie płatności? Monitoring płatności to proces systematycznego nadzorowania stanu płatności od klientów. W praktyce oznacza to bieżącą kontrolę nad terminowością wpłat, przypominanie klientom o zbliżających się terminach płatności, a w razie potrzeby […]