Celem windykacji należności jest oczywiście odzyskanie środków od dłużnika. Są jednak sytuacje, w których sama kwestia finansów nie jest jedynym celem. Z takim problemem mamy do czynienia w przypadku Klienta, z którym pomimo zadłużenia chcemy z różnych powodów zachować relacje biznesowe i kontynuować współpracę. W niniejszym artykule podpowiemy kilka istotnych kwestii, które warto w takim przypadku wziąć pod uwagę. Rozmowa Korespondencja mailowa Drobne pole manewru Trzymanie się zasad Nic na siłę Rozmowa Pierwszym krokiem powinna być rozmowa z naszym kontrahentem. Spotkanie bądź rozmowa telefoniczna. Pomimo kwestii trudności udowodnienia postanowień i zobowiązań powziętych podczas tej formy kontaktu, w tym konkretnym przypadku […]
Każde przedsiębiorstwo dąży do zwiększenia sprzedaży, poprawy pozycji rynkowej, zwiększenia puli kontrahentów (szczególnie nabywców towarów i usług). Jest to naturalna ścieżka rozwoju przedsiębiorstwa. Aby ta ścieżka nie była jednak zbyt wyboista, warto zadbać nie tylko o wysoki poziom obsługi Klienta, podniesienie jakości oferowanych usług, czy obniżenie kosztów. Warto również poświęcić dużo uwagi przy odpowiednim doborze kontrahentów. Zarówno dostawców, jak i nabywców. Pozwoli to na minimalizację wystąpienia potencjalnych problemów w przyszłości. W niniejszym artykule wskażemy kilka sprawdzonych źródeł informacji, jakie nieodpłatnie może pozyskać każdy przedsiębiorca. CEiDG i KRS REGON Sprawozdania finansowe Internet Dodatkowe źródło: zdrowy rozsądek CEiDG i KRS Centralna […]
Termin płatności jest z jednej strony kwestią oczywistą. Jest to termin, w którym nasz kontrahent ma dokonać płatności lub my powinniśmy dokonać płatności na jego rzecz. Zagłębiając się jednak nieco bardziej w temat pojawia się przynajmniej kilka wątpliwości. Szczególnie w kwestiach identyfikacji faktycznej daty krańcowej. W niniejszym artykule postaramy się wyjaśnić przynajmniej część naszym zdaniem najważniejszych kwestii z tym związanych. Czym jest termin płatności? Kiedy kończy się termin płatności wyznaczony w zakresie dni? Kiedy przypada termin płatności określony w większych jednostkach czasu? Co z dniami ustawowo wolnymi od pracy oraz sobotami? Czy termin jest dotrzymany, gdy przelewu dokonano ostatniego dnia? […]
Windykacja to proces wieloetapowy. Do pewnego stopnia powtarzalny. Szczególnie jeśli chodzi o windykację w sektorze B2B. Z tego powodu w większości przypadków jesteśmy w stanie wyodrębnić szereg procesów, które następnie możemy poddać analizie, a w konsekwencji zoptymalizować. Brzmi to dosyć skomplikowanie, jednak wiele elementów optymalizacji jest stosunkowo prosta do wprowadzenia. W dzisiejszym artykule zajmiemy się właśnie tymi kwestiami. Automatyzacja działań Szablony korespondencji Wzory dokumentów Delegacja wewnątrz firmy Delegacja wszystkich działań na zewnątrz Automatyzacja działań Pierwszym elementem, który można zoptymalizować jest oczywiście odejście od realizacji każdorazowych działań indywidualnie, każdorazowo od początku i każdorazowo bez planu. Chodzi o automatyzację. Automatyzację rozumianą […]
Jeśli kolejne prośby spłaty zadłużenia nie przynoszą spodziewanego efektu, dłużnik nie reaguje lub nie realizuje wcześniejszych ustaleń, nasze żądania powinniśmy skierować w bardziej oficjalnej formie. Formie, która stanowi również wstęp do wejścia na drogę sądową. W ten sposób zyskujemy również dodatkowe dowody w przypadku kiedy jednak postępowanie sądowe będzie konieczne. Mowa o wezwaniu do zapłaty. Aby jednak wezwanie do zapłaty było skuteczne, powinno zawierać kilka ściśle określonych elementów (oraz kilka opcjonalnych, które również mogą być pomocne). Część z nich jest oczywista, a o części wielu wierzycieli jednak zapomina (lub zwyczajnie nie wie). Postaramy się uporządkować wiedzę w tej materii i […]