Windykacja i prawo - blog kancelarii prawnej

adwokata Dariusza Staniszewskiego

 
 

Abonament prawny krok po kroku

Data aktualizacji: 2 grudnia 2022

Abonamenty prawne to coraz bardziej popularna forma współpracy z kancelarią prawną. To również gwarancja bezpieczeństwa, szczególnie w czasie dynamicznie zmieniających się przepisów. Bardzo często pierwszym pytaniem w kwestii abonamentów jest: Jak wygląda procedura ustalenia warunków? W niniejszym artykule postaramy się przybliżyć cały proces związany z wyborem pakietu oraz podpisaniem umowy dotyczącej opieki prawnej.

Określenie wstępnych wymagań

Pierwszy krok można wykonać jeszcze przed kontaktem z kancelarią. Warto zastanowić się, jakie są nasze oczekiwania oraz skonfrontować je z ofertą kancelarii. W zależności od wielkości i formy prawnej poszczególne warianty oferty dostępne są na podstronach:

Warto również wstępnie spisać problemy prawne i inne kwestie z kategorii prawa, które pojawiły się w ostatnim czasie (pół roku, roku) w naszym przedsiębiorstwie. Warto również przeanalizować nasze plany na przyszły rok. Być również będą wymagały specjalistycznej analizy prawnej. Jeśli nie na początku (przed uruchomieniem przedsięwzięcia) to w trakcie działań.
 

Przykłady tego typu spraw:

  • umowy otrzymane od kontrahentów, które wymagały analizy,
  • projekty własnych umów przekazywanych klientom,
  • wątpliwości w kwestiach stosowania konkretnych zapisów,
  • negocjacje, w których brano udział.
  • dokumenty pozwalające na udział w projektach krajowych czy europejskich.

Kontakt z kancelarią

Posiadając w/w wiedzę łatwiej będzie nam określić czego tak naprawdę potrzebujemy i jaki powinien być ostateczny zakres działań. To również moment na kontakt z kancelarią w celu uzyskania konkretnych informacji.

Dostępne są trzy metody:

Dwa pierwsze sposoby komunikacji mają kilka istotnych przewag:

  • Nie są uzależnione od godzin pracy kancelarii. Zapytanie możemy wysłać o dowolnej porze.
  • W zapytaniu możemy zawrzeć konkretne informacji (oraz ewentualne załączniki), które mogą mieć znaczenie w kwestii ustalania warunków. Warto przekazać maksimum istotnych informacji.

 

Uzupełnienie informacji i wycena

Jeśli kancelaria posiada komplet informacji, ten krok można pominąć. Często zdarza się jednak, iż pewne kwestie wymagają dodatkowego doprecyzowania. Wówczas, czy to telefonicznie, czy mailowo, uzupełniamy brakujące informacje i wyjaśniamy wszelkie wątpliwości.

Po zebraniu wszystkich informacji następuje wycena i przesłanie oferty współpracy. Jeśli zostanie zaakceptowana, rozpoczynamy współpracę.
 

Formalności

Kwestie formalne jak podpisanie umowy, dostarczenie niezbędnych dokumentów czy pełnomocnictw są sprawami indywidualnymi, w dużej mierze zależnymi również od wielkości i formy prawnej podmiotu, z którym współpracujemy. Z tego powodu komplet informacji w tej sprawie przekazujemy na etapie oferty i ustalania warunków współpracy.
 

Pewność i spokój

Po rozpoczęciu współpracy nie pozostaje nam nic innego, jak spokojnie kontynuować prowadzenie swojego biznesu. Mając pewność, że wszelkie kwestie prawne zostały przekazane w dobre ręce.

Serdecznie zapraszamy do współpracy

Sprawdź powiązane z artykułem usługi naszej kancelarii:

Jak bardzo podobał Ci się artykuł?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Nikt jeszcze nie ocenił artykułu. Bądź pierwszy!

Napisz, co o tym sądzisz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *