Data aktualizacji: 17 maja 2024
W dzisiejszym artykule zajmiemy się praktycznym wykorzystaniem stałej opieki prawnej w formie abonamentu. Postaramy się podać przykładowe problemy, z jakimi spotykają się tego typu przedsiębiorstwa oraz pokażemy, jak je rozwiązać. Zapraszamy do lektury.
Case pozwolimy sobie oprzeć na przykładowej firmie z typowymi dla tej branży problemami.
Firma z branży remontów budowlanych świadczących usługi przede wszystkim dla klientów prywatnych (poszukujących firmy remontującej mieszkania) lub małych przedsiębiorstw (poszukujących firmy do wykonania modernizacji niewielkiego biura). Firma zatrudnia (poza właścicielem) 4 pracowników oraz posiada kilka osób zatrudnianych w przypadku pojawiania się większego obłożenia.
Firma nie posiada zadłużeń własnych, jednak ma okresowe problemy z klientami opóźniającymi płatności. Problemem jest również brak spójnego systemu dokumentacji prawnej (pozwoleń, umów z klientami, umów z kontrahentami). W związku z dużym zainteresowaniem usługami przedsiębiorstwa, część dokumentacji przygotowywana jest w pośpiechu. Nie ma również zbyt wiele czasu na analizę umów z dostawcami materiałów.
Z powodu niedopatrzeń oraz przegapienia terminów (związanych z procedurą przedsądową), firma pozostaje również w sporze sądowym z jednym z klientów. Niestety samodzielna reprezentacja nastręcza wielu problemów i powoduje jedynie zwiększenie napięć wewnątrz przedsiębiorstwa.
Firma poszukuje kancelarii prawnej, która wesprze ją w kwestiach związanych z bieżącymi problemami oraz pomoże wypracować procedury, które pozwolą na uniknięcie obecnej sytuacji w przyszłości. Właściciel firmy ma w planach rozszerzenie ilości pracowników stałych oraz poszerzenie zakresu oferowanych usług. Klienci są zadowoleni z wykonanych prac i chętnie polecają firmę. Coraz większe zaangażowanie w kwestie formalne oraz prawne powoduje jednak, iż coraz trudniej jest dotrzymać ustalanych terminów i unikać błędów. O rozwoju nie wspominając.
W pierwszej kolejności należało się zająć bieżącymi problemami prawnymi oraz kwestiami, które z powodu ich ciągłego odkładania miały szansę na dołączenie do pierwszej grupy. Sprawdzenie faktycznego stanu sporu sądowego, analiza pism związanych ze sprawą, opracowanie planu działania. To pierwsze kwestie, którymi należało się zająć.
Analiza aktualnej dokumentacji to drugi istotny punkt. W pierwszej kolejności:
Kolejnym problemem trapiącym przedsiębiorstwo były opóźnienia w płatnościach. W pierwszej kolejności należało wykonać analizę aktualnej sytuacji pod kątem zadłużeń. Rozpocząć działania windykacyjne spraw, które były odkładane lub nieumiejętnie prowadzone. Następnie opracowano procedury mające na celu minimalizację ryzyka wystąpienia kolejnych zadłużeń, m.in. poprzez zmiany w sposobie rozliczenia, warunkach umowy, czy terminach powstania zobowiązań.
Następnie, wspólnie z właścicielem opracowano szereg procedur dotyczących zarówno obiegu dokumentów, procesu podpisywania nowych umów, ich modyfikacji, czy dostosowania ich do obowiązujących norm prawnych.
Obecnie największy nacisk położony jest na bieżącą pomoc prawną oraz pojawiające się zapytania dotyczące prawnych aspektów różnych ścieżek rozwoju przedsiębiorstwa, nad którymi pracuje właściciel. Właściciel, który dzięki ułożeniu spraw zaległych oraz wprowadzeniu przejrzystych procedur, ma czas nie tylko dla nowych klientów, ale również może pozwolić sobie na opracowanie planu rozwoju. Plan ma szansę zadziałać.
W międzyczasie prowadzone są również zabiegi prawne mające za zadanie jak najszybsze rozwiązanie kwestii sporu sądowego. Windykacja należności również prowadzona jest regularnie. Zaległe sprawy są sukcesywnie zamykane, a nowe potencjalne problemy adresowane możliwie jak najszybciej.
Więcej informacji na temat pomocy prawnej w formie abonamentu można znaleźć na podstronie. Poszczególne opcje różnią się zakresem oferowanych działań. Istnieje oczywiście możliwość dostosowania pakietu do indywidualnych potrzeb klienta.
W przypadku chęci nawiązania współpracy, serdecznie zapraszamy do kontaktu:
Napisz, co o tym sądzisz