Data aktualizacji: 20 maja 2022
Stały, comiesięczny sposób rozliczenia usług to coraz częściej spotykana metoda również w przypadku obsługi prawnej. Pod kątem operacyjnym jest znacznie bardziej korzystna dla obu stron. Zarówno dla Klienta, jak i kancelarii prawnej, która go obsługuje. Klientowi daje bezpieczeństwo pełnej obsługi prawnej, kancelarii prawnej pozwala już na wstępie zarezerwować zasoby na obsługę danego podmiotu. Obu stronom pozwala na dokładniejsze rozplanowanie finansów. Jest to również forma rozliczeń umożliwiająca wprowadzenie szeregu oszczędności.
Największą przewagą stałych abonamentów prawnych pod kątem finansów jest niewątpliwie długofalowo niższa sumaryczna cena. Jednorazowe porady prawne, analizy dokumentacji bez znajomości kontekstu (i konieczność poświęcenia czasu, aby go poznać), czy tworzenie pojedynczych dokumentów zajmują znacznie więcej czasu. Ten czas przekłada się również na koszty takich działań.
W przypadku stałej umowy na obsługę prawną przedsiębiorstwa, wszystkie wątpliwości niejako automatycznie są przekazywane do kancelarii prawnej. Zaangażowanie pracowników firmy jest ograniczone do minimum. W przypadku konieczności każdorazowego uzyskiwania porady prawnej często w celu pozornego zaoszczędzenia czasu i środków takie sprawy pozostają wewnątrz firmy. Delegowane są na poszczególnych pracowników przedsiębiorstwa, którzy:
W ramach stałej obsługi prawnej istnieje możliwości nie tylko analizy pod kątem prawnym wcześniej przygotowanych dokumentów, ale również powierzenie stworzenia wielu z nich od postaw:
Przygotowanie (lub sprawdzenie wcześniej stworzonych) dokumentów przez kancelarię prawną to szansa na uniknięcie wystąpienia błędów, które mogą nieść za sobą duże skutki finansowe dla przedsiębiorstwa.
Błędna interpretacja przepisów może kosztować przedsiębiorstwo bardzo wiele. Jak już wcześniej wspomniano, w wielu wypadkach bez posiadania stałego abonamentu prawnego, część rozwiązań jest realizowana wewnętrznie bez udziału prawnika. Powoduje to kilka istotnych zagrożeń:
Reprezentacja przed organami administracji często stanowi duży problem. Szczególnie w mniejszych przedsiębiorstwach. Błędne złożenie wniosku, opóźniona odpowiedź, niezałączenie odpowiedniej dokumentacji. To tylko kilka problemów, z którymi mogą mierzyć się reprezentanci. Doświadczenie pokazuje, iż odpowiednia reprezentacja to połowa sukcesu.
W przypadku zainteresowania naszymi pakietami stałej obsługi prawnej, zapraszamy na dedykowane podstrony naszego serwisu opisujące warunki współpracy w zależności od wielkości podmiotu:
Napisz, co o tym sądzisz